В період СРСР з бамперів багатьох автівок звисала вузька гумова стрічка, яка волочилася по асфальту, немов хвіст за собакою. Іноді таких "хвостиків" було два, а деколи навіть більше.
Що це за пристосування і чи було воно для якоїсь користі, чи, можливо, для тюнингу, а може, це - звичайна профанація?
Насправді, гумові хвостики, пристебнуті до бампера - це не просто дрібничка, а антистатик-заземлювач. У теорії він потрібен для того, щоб знімати з кузова накопичену в процесі експлуатації статичну електрику. Але чи працює це на практиці?
Статична електрика виникає на кузові автомобіля природним чином - через тертя повітряних потоків. У суху і жарку погоду вони можуть зарядити кузовні панелі як ебонітова паличка, яку потерли об шматочок шовку.
Статика на автомобілі небезпечна тим, що вона реально б'є струмом. Удар, звичайно, не сильний, але чутливий. Крім того, свого часу ходили страшилки про те, як іскра статики викликала страшна пожежа на АЗС, де у повітрі є пари бензину.
Втім, не такі вже це і страшилки. Недарма ж для вирішення проблеми статичної електрики на вантажівках-бензовози використовуються металеві ланцюги, що відводять електрику в землю.
Сніг та морози до -15°: українців попередили про найхолоднішу зиму за останні роки
В Україні посилять мобілізацію та укріплять міста: до чого слід готуватися
1000 гривень від держави: як отримати допомогу пенсіонерам
Подачу газу тимчасово припинять: газовики попереджають українців про ремонтні роботи до кінця листопада
Те, що металевий ланцюг працює в якості заземлювача, зрозуміти можна. Але як гумовий хвостик, що звисає з бампера, впорається з тим же завданням?
Справа в тому, що у антистатика-заземлювача з гуми виконаний лише зовнішній шар, всередині якого захована металева стрічка або дріт. Саме вона, торкаючись асфальту, і прибирає надлишки електрики з кузова.
Отже, користь від використання такого антистатикатаки є.
Треба тільки пам'ятати, що кріпити антистатик, який продається в будь-якому магазині автозапчастин, потрібно до металевої частини кузова - пластиковий бампер для цього не годиться.
Ну і, звичайно, необхідно стежити за довжиною хвостика: від постійного тертя об асфальт він через якийсь час стирається, адже ефективність антистатика, який бовтається в повітрі і не торкається поверхні, дорівнює нулю.
Обов'язково підпишись на наш канал у Viber, аби не пропустити найцікавіше
Нагадаємо, раніше ми розповідали про 10 радянських автомобілів, у яких немає нічого радянського
Як повідомляв портал Знай.ua, рідкісну Ferrari 599 GTO виставили на аукціон,
Також Знай.ua писав, у мережі показали перший "Гелік", яким був Mercedes Geländewagen раніше